søndag den 16. december 2012

Juleaften

Hvad skal man gøre jule aften? For mange mennesker er det et enkelt svar: "Vi skal have god mad", "Vi skal have gaver!" eller "Vi skal hygge os". Men for mig er det ikke så simpelt.

Jeg var hjemme i weekenden, og det gik ikke særlig godt. Jeg skar i mig selv, men slet ikke dybt (nok), og stemmerne tog sådan over og skældte mig ud, mens jeg græd overfor min kontaktperson.
Hvordan skal det ikke gå juleaften? Jeg ved det bliver for meget for mig, men jeg gider ikke at fejre jul på sygehuset. Min lillebror fik mig til at love at jeg kom hjem. Men må jeg komme hjem? Og er det en god idé.

Min kontaktperson fra bostedet synes, at jeg skal lade andre tage beslutningen, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Vil så gerne hjem til jul. Men er det nu også en god idé?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar